Boeing’in yepyeni teknolojilerle ürettiği “Geleceğin Uçağı” 787 Dreamliner fabrikadan çıkmaya hazırlanıyor. Boeing’in Washington-Everett’teki tesislerinde geçen hafta içinde kanat üretimi tamamlanan ilk 787’nin montajına başlandı. İlkinin 8 Temmuz 2007 tarihinde fabrikadan çıkması planlanan Boeing 787 Dreamliner, bugüne kadar 44 havayolundan 568 kesin sipariş alarak, havacılık tarihinin en hızlı satılan modeli oldu.
Ana yapısında ağırlıklı olarak kompozit malzeme kullanılan ilk ticari uçak olan Boeing 787’nin, havacılık tarihinde bir dönüm noktası olacağı öngörülüyor. İlk uçağın montajı için düzenlenen törende konuşan, uçak tanımlama ve üretimden sorumlu 787 Başkan Yardımcısı Scott Strode, “Bugün yeni bir neslin ilk uçağının montajına başlıyoruz. 787 sadece uçuş standartlarını değiştirmekle kalmayacak, uçak üretiminde de yeni bir çığır açacak” dedi.
Boeing 787’de uygulanan üretim sistemi, önceki modellerden kazanılan tecrübelerle şekillendi. İmalat ve kaliteden sorumlu 787 Başkan Yardımcısı Steve Wesbty, “787’nin ana gövdesinde kompozit malzeme kullanmak, üretim açısından birçok avantaj sağlıyor. Bu sayede uçağın dev gövdesi tek parça halinde inşa edilebiliyor. Son aşamada, ön, orta ve alt gövde parçaları, kanatlar, yatay dengeleyeci ve dikey kanatcık olmak üzere, yalnızca 6 ana parçanın bir araya gelmesiyle montaj tamamlanıyor.” diye konuştu.
Boeing 787’nin kompozit yapısı, montaj aşamasında çalışan sağlığı ve çevreye katkı da sağlıyor. Tek parçadan oluşan ana gövde sayesinde, üretim ve montaj süreçlerinde daha az atık ve zararlı malzeme açığa çıkıyor. İlk uçağın montajı yaklaşık 7 hafta sürecek, ancak üretim hızlandıkça 787’nin montaj süresi 3 güne inecek.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder